Tuesday 5 April 2011

Pembangkang Gagal Berfungsi di Belaga!!!!


Parti-parti pembangkang, khususnya pakatan campuran yakni PAS, DAP , SNAP dan PKR gagal memainkan fungsi untuk turut serta menyumbang dalam menjana pembangunan di Daerah Belaga malah perjuangan mereka tidak menepati situasi masyarakat tempatan apabila peranan mereka ditolak kerana dianggap ketinggalan.


Melihat kepada perkembangan terkini khususnya di negeri-negeri yang diterajui oleh pakatan pembangkang menyaksikan bahawa, harapan untuk pembangkang mengekalkan tapak mereka di kawasan tersebut adalah nipis memandangkan rakyat menolak perjuangan mereka yang dianggap satu penipuan.

Apa yang jelas, cara pakatan pembangkang mengunakan tipu helah bagi memenangi undi tidak dapat diterima oleh majoriti rakyat apatah lagi telah terbukti bahawa perjuangannya tidak berpijak kepada hakikat sebenar sebagaimana yang dikehandaki oleh pelbagai lapisan rakyat yang mahukan kemajuan dalam kehidupan mereka.

Dikatakan juga, perbuatan mencari-cari kesalahan kerajaan dan memperbesarkan isu yang berbangkit tidak sesuai lagi, sebaliknya rakyat telah memperlihatkan kematangan mereka berfikir serta memberikan sokongan kepada kerajaan Pusat dengan berlandaskan perkembangan semasa.

Umumnya, masyarakat sering disajikan dengan ceramah-ceramah pembangkang yang ternyata dijadikan sebagai platform bagi memburuk-burukkan agenda kerajaan termasuklah menimbulkan spekulasi, provokasi dan akhirnya persepsi songsang terhadap kerajaan.

Tindakan pakatan pembangkang yang menggunakan kesempatan diberi seringkali memperbesar-besarkan isu kecil, kemudian mengutip derma daripada orang ramai sudah tidak releven lagi lantas ia semacam menyanggah kemahuan sebenar rakyat.

Sebaliknya BN terus menerus menghulur pertolongan, bantuan dan menyediakan pelbagai perkhidmatan dan prasarana serta menjana pelbagai pembangunan supaya rakyat bertambah selesa tanpa melihat kepada idealogi politik mereka malahan sumbangan sama rata diberikan oleh pemimpin-pemimpinnya.

Lantaran itu, pelbagai penilaian telah dibuat k eatas perjuangan pakatan pembangkang selepas memerintah diberi kesempatan mentadbir lima negeri menerusi kemenangan dalam pilihan raya umum lalu tetapi hasilnya tidak satu pun keputusan dicapai memperakukan perjuangan mereka terutamanya dalam perkembangan kemajuan dan pembangunan.

Lebih teruk lagi, apabila wakil rakyat pembangkang yang diberikan kepercayaan gagal memanfaatkan peluang yang ada lantas taksub dengan kepentingan dan agenda politik sendiri tana melihat kepada pilihan utama masyarakat tempatan terutamanya dalam aspek pembangunan yang dijana serta kebajikan masyarakat yang terbela.

Sesungguhnya, rakyat menolak pemimpin yang hanya pandai bercakap seperti yang dilakukan oleh pembangkang yang ternyata ceritanya memang sedap tetapi hasilnya tidak ada.



No comments:

Post a Comment